Grandesco: Grandesco B.V., gevestigd te Zwolle, Kvk-nummer: 81698739
Klant: degene met wie Grandesco een overeenkomst is aangegaan
Huurder: degene met wie Grandesco een huurovereenkomst is aangegaan, ook wel klant.
Partijen: Klant en Grandesco samen
2.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, offertes, overeenkomsten en producten door of namens Grandesco.
2.2. Partijen kunnen afwijken van deze voorwaarden in onderlinge overeenstemming en als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk, voor zover Grandesco dit verlangt, zijn overeengekomen.
Onderstaande artikelen gaan over het aanbod voor particulieren.
Muziek
3.1. Voordat een klant daadwerkelijk begint wordt er een proefles gevolgd. Na deze proefles wordt er in overleg bepaald of docent en klant met elkaar doorgaan. Wanneer de klant zich inschrijft is dit voor een minimale periode van 6 maanden met ingang van moment van inschrijven. Ook wanneer het seizoen al is begonnen.
3.2. Na aanvraag van een proefles is er geen mogelijkheid tot restitutie van de kosten van de proefles, ook wanneer er wordt gekozen om de proefles niet te volgen.
3.3. Als na de proefles wordt besloten om in te schrijven voor muziekles, worden de kosten voor de proefles als korting op de eerste factuur verrekend. Dit geldt alleen voor een inschrijving voor een abonnement. Lessenkaarten zijn hierbij uitgesloten.
Dans
3.4. Voordat een klant daadwerkelijk begint wordt er een proefles gevolgd. Na deze proefles wordt er in overleg bepaald of docent en klant met elkaar doorgaan.
3.5. Als een klant zich inschrijft voor dansles bij Grandesco is dit voor een complete cursus en ontstaat er een betalingsverplichting voor de klant. Onder een complete cursus verstaan wij een heel seizoen, lopend van september tot en met augustus. Het is mogelijk om tijdens het seizoen in te schrijven, de inschrijving loopt dan van het moment van inschrijven tot en met augustus.
3.6. Wanneer na het volgen van de proefles meegedaan wordt met de danslessen zonder dat de klant zich heeft ingeschreven, ontstaat er alsnog een betalingsverplichting.
Muziek
4.1. Grandesco gaat uit van 40 lessen bij een wekelijks abonnement. Bij een tweewekelijks abonnement varieert het aantal lessen tussen de 20 en 22. Voor beide abonnementen geldt dat de laatste les een optreden is. Het termijnbedrag bij een tweewekelijks abonnement is gebaseerd op 20 lessen. Het kan voorkomen dat je bij een tweewekelijks abonnement uitkomt op 21 of 22 lesweken. Alleen wanneer je meer lessen hebt afgenomen dan binnen jouw abonnement valt, ontvang je een eindafrekening. Indien het abonnement tussentijds wordt opgezegd, geldt een andere verrekening (zie opzegging).
4.2. Grandesco behoudt zich de vrijheid om lesbezoeken uit te voeren ten behoeve van de kwaliteitscontrole. Hierbij wordt gekeken naar het handelen van de docent. Een lesbezoek wordt vooraf aangekondigd aan de klant en docent.
Dans
4.3. Grandesco gaat uit van 39 lesweken per seizoen.
4.4. Grandesco behoudt zich de vrijheid om lesbezoeken uit te voeren ten behoeve van de kwaliteitscontrole. Hierbij wordt gekeken naar het handelen van de docent. Een lesbezoek wordt vooraf aangekondigd aan de dansgroep en docent
Muziek
5.1. Als een klant met een individueel abonnement besluit te stoppen, geldt een opzegtermijn van 1 maand per 1e van de maand (na het eerste half jaar). Bij groepslessen geldt een opzegtermijn van 1 maand per 1e van de maand. Bij tussentijdse opzegging van het individuele abonnement, worden de gevolgde lesweken geteld en daarmee de lessen waar de klant recht op heeft berekend. Dit aantal wordt aangeboden door de docent. Hierna volgt een eindafrekening. Opzegging is alleen geldig als deze wordt doorgegeven via de ledenapp (https://mijn.grandesco.nl/).
Dans
5.2. Lessen kunnen tussentijds worden opgezegd tot en met maart van het betreffende seizoen. Bij tussentijdse opzegging van de lessen, geldt één maand opzegtermijn. Daarnaast wordt 50% van het resterende jaarbedrag in rekening gebracht. Dit doen we om de kosten te kunnen dekken (docenten, huisvesting, overhead, administratie, etc.) en daarmee de continuïteit van de groepen te waarborgen.
5.3. In verband met de voorbereidingen voor de eindvoorstelling kun je je van 1 april t/m eind van het seizoen niet tussentijds uitschrijven.
5.4. Opzegging is alleen geldig als deze wordt doorgegeven via de ledenapp (https://mijn.grandesco.nl/).
Algemeen
5.6. Als er sprake is van overmacht (pandemieën, natuurrampen, brand etc.) spant Grandesco zich in om alle lessen toch door te laten gaan. Dit kan bijvoorbeeld via videoles. Mocht het toch niet lukken om alle lessen te verzorgen binnen het lesseizoen, is er geen mogelijkheid tot restitutie van het lesgeld.
6.1. Het lesgeld wordt betaald via automatische incasso in 10 termijnen. Bij 3 of meer storneringen per seizoen brengen we het restant van het totale jaarbedrag in één keer in rekening. Inschrijfkosten van €17,50 worden bij een nieuwe klant tijdens de eerste incasso in rekening gebracht.
6.2 Bij onterecht storneren of anderzijds mislukken van de incasso wordt er €1,50 storno-kosten in rekening gebracht. De klant dient de betreffende factuur binnen 5 dagen zelf over te maken op de bankrekening van Grandesco.
6.3 Wanneer de klant niet binnen de in lid 2 bepaalde termijn aan zijn betalingsplicht voldoet, behoudt Grandesco zich het recht voor zijn verplichtingen op te schorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
7.1. Indien een klant aanwezigheid bij een les verzaakt, komt deze te vervallen zonder recht op restitutie van het lesgeld uitgezonderd redenen toegelicht in dit artikel.
7.2. Een individuele les kan alleen worden ingehaald in de volgende gevallen:
7.3. Indien een klant wegens andere redenen een les niet kan bijwonen en dit minstens een week van tevoren meldt, gaat Grandesco in overleg met de klant op zoek naar een oplossing waarbij er uitdrukkelijk geen garanties zijn op het inhalen van lessen.
7.4. Bij langdurige ziekte van de klant gaat Grandesco in overleg met de klant en wordt er naar een passende oplossing gezocht.
7.5. Wanneer een les of andere dienst van Grandesco wegens afwezigheid van de docent niet kan worden gegeven, krijgt de klant de mogelijkheid om de les in te halen in de bufferweken of in overleg op een ander tijdstip.
7.6 Wanneer partijen geen geschikt moment kunnen vinden voor een inhaalles, ondanks de geleverde inspanning, komt de les te vervallen zonder recht op restitutie van het lesgeld.
8.1. Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Grandesco enkel een inspanningsverplichting maar geen resultaatsverplichting.
8.2. Grandesco kan niet aansprakelijk worden gehouden voor het niet succesvol afsluiten van een lesperiode van de klant noch voor enigerlei andere onvoorziene zaken die een teleurstellend resultaat hebben opgeleverd zoals het niet gemotiveerd zijn van de klant.
8.3. Grandesco is niet verantwoordelijk voor blessures die het gevolg zijn van het niet opvolgen van aanwijzingen van de docent zoals bijv. het optreden van gehoorbeschadiging. Om zulks te voorkomen, zal de klant tijdens de lessen worden gewezen op de bij de organisatie bekende specifieke aandachtspunten en – indien gewenst – antwoorden krijgen op veel voorkomende vragen. Onze docenten zullen tijdens het lesgeven eveneens aandacht blijven besteden aan deze materie ter voorkoming van problemen tijdens de lessen.
8.4. Schade aan eigendommen van Grandesco veroorzaakt door de klant wordt op de klant verhaald.
9.1. Een klant kan kiezen om flexibel te lessen door te kiezen voor een 5- of 10-lessenkaart. Deze kaart dient in 1x betaald te worden door middel van iDEAL. De lessen zijn vanaf moment van aanschaf 1 jaar geldig. 5- en 10 lessenkaarten zijn alleen aan te schaffen voor individuele lessen.
10.1. Grandesco behoudt zich het recht voor om onaangekondigd wijzigingen door te voeren die leiden tot een betere kwaliteit van de diensten en activiteiten.
10.2. Door het indienen van het inschrijfformulier via de website accepteert de klant (indien meerderjarig) of de ouder/verzorger (indien minderjarig) de bovenstaande algemene voorwaarden en de daaruit voortvloeiende gevolgen.
Onderstaande artikelen gaan over het aanbod voor scholen, organisaties en bedrijven.
11.1. Bij akkoord op een uitgebracht prijsvoorstel ontstaat een betalingsverplichting.
11.2. Een uitgebracht voorstel is twee maanden geldig.
12.1. De betaling van de factuur dient voor de start van de lessen/workshops voldaan te zijn. In overleg is een betaling in 2 termijnen mogelijk.
13.1. Bij ziekte of overmacht spant Grandesco zich in om een vervangende docent te faciliteren of groepen samen te voegen indien mogelijk. Lessen kunnen niet worden ingehaald en er vindt geen restitutie van het geld plaats.
13.2. Onbenutte ingekochte uren kunnen niet meegenomen worden naar een nieuw schooljaar.
14.1. Grandesco is bevoegd om de lessen/workshops uit te laten voeren door ingehuurde docenten.
15.1 Opdrachtgever is verplicht tegenover de ingehuurde docent om in verband met de onderwijsopdrachten en al hetgeen daarmee samenhangt, alle regelgeving op het gebied van veiligheid en arbeidsomstandigheden in acht te nemen.
15.2 Opdrachtgever draagt zorg voor de faciliteiten die voor de lessen nodig zijn.
15.3 Indien binnen twee jaren na de datum van de lesactiviteit de opdrachtgever opnieuw wenst te boeken, mag opdrachtgever niet de uitvoerende docenten persoonlijk benaderen om de lesactiviteit uit te voeren.
Onderstaande artikelen gaan over de verhuur van ruimtes op locatie Grandesco
16.1. Huurder verklaart door een online reservering op de hoogte te zijn van, en in te stemmen met deze algemene huurvoorwaarden.
16.2. Huurder dient zich te houden aan de vastgestelde aanvangstijd en eindtijd.
16.3. Eerder gebruik of uitlopen na een dagdeel kan alleen wanneer dit vooraf is aangevraagd en schriftelijk bevestigd door Grandesco.
16.4. Voor de buiten het dagdeel vallende periode zal een meerprijs worden doorberekend.
17.1. Het is huurder niet toegestaan de ruimte aan derden te verhuren of in gebruik te geven.
17.2. Huurder dient aanwijzingen van personeel van Grandesco ten aanzien van het gebruik van de gehuurde ruimte(n) op te volgen.
17.3. Huurder dient ervoor te zorgen dat er geen schade wordt toegebracht aan het gebouw en aan de in en om het gebouw aanwezige zaken.
17.4. Huurder dient de ruimte(n) achter te laten in dezelfde staat als waarin deze werd(en) aangetroffen.
17.5. Indien de ruimte(n) niet naar behoren wordt aangetroffen dient dit vooraf en voor aanvang bij het personeel van Grandesco te worden gemeld.
17.6. Huurder is verplicht aangebrachte schade aan het pand te melden en te vergoeden.
17.7. Grandesco heeft het recht door haar geconstateerde schade aan en in gehuurde ruimte(n) evenals de aanwezige inventaris te laten herstellen op kosten van de huurder, voor zover de schade is ontstaan ten tijde van het gebruik van de desbetreffende ruimte(n) door huurder dan wel daarmee rechtstreeks verband houdt.
17.8. Extra kosten door overmatige vervuiling, opruim- en herstelkosten zullen in alle gevallen volledig en zonder voorbehoud in rekening gebracht worden.
17.9. De gehele ruimte is rookvrij.
17.10. Deuren dienen te allen tijde gesloten te blijven op het moment dat er muziek ten gehore wordt gebracht en/of gezongen in de ruimte(n).
17.11. Het is huurder niet toegestaan de ruimte(n) te betreden van medehuurder of deze te (ver)storen tijdens de huurperiode.
17.12. Huurder dient er zorg voor te dragen dat geen overlast veroorzaakt wordt bij het in gebruik nemen en verlaten van de ruimte(n)
17.13. Huurder dient erop toe te zien dat het pand rustig wordt betreden en verlaten, zonder overlast voor medehuurders.
17.14. Huurder dient na het verlaten van de ruimte en het pand er op toe te zien dat deze op slot worden gedaan.
17.15. Huurder is verplicht de sleutels na het verlaten van de ruimte en het pand weer terug te hangen in het sleutelkastje. Huurder is aansprakelijk wanneer de sleutels kwijtraken.
18.1. De huur wordt, per vooruitbetaling als het een abonnement betreft, geïncasseerd via SEPA incasso rond de eerste van elke kalendermaand.
18.2 De kosten voor een losse boeking worden direct online voldaan door middel van iDEAL.
19.1. Voor alle abonnementen geldt een opzegtermijn van 1 maand per 1e van de maand. Wanneer je een vervangende huurder regelt of er huurders op de wachtlijst staan, kan dit in overleg verkort worden. Opzegging is alleen geldig als deze wordt doorgegeven via onze ledenapp.
19.2 Annuleren van een losse boeking is mogelijk tot 72 uur voor de gereserveerde tijd. In dat geval krijg je de kosten van de boeking als tegoed om een nieuwe boeking te doen. Annuleren binnen 72 uur voor de gereserveerde tijd geeft geen recht op restitutie of een tegoedbon.
19.3 Indien je binnen een half uur na het maken van de boeking annuleert, ontvang je de volledige kosten van de boeking retour. Annuleren doe je door te mailen naar verhuur@grandesco.nl.
20.1. Het per direct ontbinden van de overeenkomst van de zijde van Grandesco is mogelijk indien er sprake is van:
20.1.1. het niet nakomen van de verplichtingen door huurder zoals vastgelegd in de reservering of huurovereenkomst;
20.1.2. wangebruik door huurder (of gebruikers) van het gehuurde;
20.1.3. overlast door huurder (of gebruikers) aan andere huurders of aan Grandesco;
20.1.4. gebleken ondeskundigheid omtrent gebruikname van apparatuur in een gehuurde ruimte, ter beoordeling aan Grandesco;
20.1.5. het verstrekken van onjuiste informatie of het onthouden van juiste informatie door huurder aan Grandesco;
20.1.6. ernstige verdenking van mogelijke verstoring van de openbare orde, of het veroorzaken van overlast door huurder of gebruikers;
20.1.7. het in gevaar brengen van de goede naam van de accommodatie of één van de in het pand gevestigde organisaties en bedrijven;
20.1.8. in geval de relatie tussen huurder en overige huurders of huurder en Grandesco ernstig verstoord is;
20.1.9. na een of meerdere klachten over huurder of activiteiten van de huurder.
21.1. Grandesco kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld; noch door huurder, noch door gebruikers. Dit geldt zowel voor mogelijke materiële en immateriële schade en/of bedrijfsschade ten gevolge van verblijf binnen de ruimte als voor mogelijke schade ten gevolge van de door huurders aangeboden activiteiten.
21.2. Huurder is aansprakelijk voor schade veroorzaakt door de huurder geleden aan het gebouw of materialen, zoals bijvoorbeeld: de vloeren, muren, gebruiksmaterialen of voorzieningen.
22.1. Indien er door de huurder klachten zijn, bijvoorbeeld qua staat waarin een zaal door de huurder achtergelaten wordt, heeft Grandesco het recht kosten in rekening te brengen, dit kan eenmalig of voor supervisie na elk gehuurd dagdeel.
22.2. Kosten die Grandesco maakt wegens nalatigheid, oneigenlijk gebruik, beschadiging van vloeren, muren, gebruiksmaterialen of aan voorzieningen, veroorzaakt door huurder, zijn voor rekening van huurder.
23.1. In geval van geschillen tussen Grandesco en huurder is het Nederlands recht van toepassing.
23.2. Mogelijke geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in de woonplaats van Grandesco.
24.1 Grandesco behoudt zich het recht voor om onaangekondigd wijzigingen door te voeren die leiden tot een betere kwaliteit van de diensten en activiteiten.
Onderstaande artikelen gaan over bestellingen van producten en diensten op shop.grandesco.nl
Alle prijzen op de webshop zijn inclusief BTW, tenzij anders vermeld. Aanbiedingen en prijzen zijn onder voorbehoud van typefouten en wijzigingen.
Grandesco is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade of winstderving, tenzij deze schade is veroorzaakt door opzet of grove nalatigheid.
Persoonlijke gegevens worden verwerkt volgens de geldende privacywetgeving. Zie onze privacyverklaring voor meer informatie.
Grandesco behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te allen tijde te wijzigen. De geldende voorwaarden staan altijd op de website.
Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing. Eventuele geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in Nederland.
Grandesco verzorgt kunsteducatie in Zwolle en omgeving. We bieden muziek, dans, drama, beeldend en digitaal voor thuis en school aan.